Nedräkning, 98 dagar kvar.

För två dagar sedan var det precis hundra dagar kvar tills jag och alla andra 91or tar studenten! Detta firades med utgång på krogen, man var lycklig och glad för att skolan snart är slut, dock samtidig lite sorgsen för vad ska man göra till sommaren, och främst vad händer till hösten?
Det är en fråga som skrämmer mig, men det är även spännande att göra något helt annat än att plugga. Kanske jobba ett tag och flytta hemifrån, för min del blir det sedan att återgå till skolbänken för att utbilda mig vidare på högskolan. Om allt går som planerat så blir det socionomprogrammet, fast man vet ju aldrig. Jag kan ju ändra mig under tidens gång. Till sommaren är planerna att jobba så mycket som möjligt, vilket jobb det blir vet jag inte, kanske på samma ställe som jag jobbar på nu.
Nu när det bara är ett par månader kvar har jag ingen energi att plugga stenhårt, istället väntar jag på att dagarna ska gå. Jag vill gå ut skolan, och jag längtar till 12 juni då jag säger hejdå till min skola och självaste klassen SÄK3. Det har varit tre riktigt roliga år för det mesta, ibland har det fuits motgångar med dessa har gått att kämpa sig förbi. Jag kommer nog sakna mest alla underbara vänner jag lärt känna, och en del lärare som betytt mycket under skoltiden. Att kämpa hela tiden har varit en grej som man lärt sig på Säkerhet, jag tror att alla i klassen har utvecklats som individer även jag själv, fast jag inte ser någon förändring utav mig själv. Något andra säkert gör! vad vet jag. Nu vill jag bara ha min fina student mössa och springa ut skolan med ett stort leende för dem utmaningar som väntar!
Ha en bra dag! :)

Kommentarer
Postat av: tauno ruuska

Ha ett riktigt bra liv framöver. Det kommer ordna sig bara man har livsglädje och framtidstro. Jag tycker du innehar alla dessa ingredienser att lyckas. Har ett bra och lyckligt liv.

Hls. Tauno

2010-11-27 @ 00:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0