tårar istället för konflikt..

Jag är den kännslosamma typen som kryper in i sitt skal för att undvika konflikter. För jag är medveten om att när jag blir arg så exploderar allt, oftast är det jag som spårar ut och förstör det mesta. Det är därför jag avskyr att bråka med vänner och pojkvännen. Faktum är att jag sällan bråkar med dem, det är mer troligt att jag tjafsar med föräldrarna.
 Jag får ut all min ilska i tårar istället för att prata om saken. Andledningen: jag vill inte hamna i en konflikt. Då kanske jag förlorar en person som jag älskar, vilket jag inte vill riskera. För oftast blir jag upprörd utav löjliga saker, men som är viktiga för mig. Jag antar att jag är rädd för att visa min ilska för andra som jag älskar, då kanske dem inte vill vara min vän längre.
När jag tystar och undviker att prata flitigt, försöker jag bara lugna ner mig. I vissa fall gråter jag när ingen annan ser på, det är ett sätt för att återfå kontrollen om mig själv åter igen.





Ha en trevlig söndag! // Michelle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0